Dag 8 Tui Trip - Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Menno Andriesse Jetske Woudstra - WaarBenJij.nu Dag 8 Tui Trip - Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Menno Andriesse Jetske Woudstra - WaarBenJij.nu

Dag 8 Tui Trip - Queenstown

Door: Menno

Blijf op de hoogte en volg Menno Andriesse

19 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Queenstown

En nu is het echt voorbij. Vanochtend ontbeten, en in de bus naar Queenstown. Op het vliegveld afscheid genomen van Christina, zij had in het begin van de middag een vlucht naar Sydney.

Daarna werden alle anderen afgezet bij hun hotels, en werd er afscheid genomen van Laura en Nicole, de gidsen.

Snik. Langdradig, zo'n scheiding van meerdere vrouwen ;-)

Ik was rond 11 uur in mijn hotel, maar mijn kamer was nog niet klaar. Normale inchecktijd is vanaf 2 uur, dus dat klopte wel. Ik kon natuurlijk wel zolang mijn bagage kwijt, en na wat SMSen met Jetske was het tijd om lunch te vinden. Rond 1 uur was alle vier mijn overgebleven vrouwen weer tegengekomen (Qtown is niet zo groot ;-) en hadden Vyonne, Dina en ik besloten om 's middags nog iets te gaan doen. Het weer was niet zo goed, regenachtig, dus mijn oorspronkelijke plan om te gaan hanggliden of parasailen was geen optie. Maar we hadden alle drie al eens naar de Zip Lines (Tokkelen) gekeken. Die lui stoppen pas als het onweert, dus een reservering gemaakt voor de 16:40 sessie. De trip naar boven in de Gondola was niet in de prijs inbegrepen, dus besloten we om de berg maar op te lopen. Dat had ik tenslotte als eens eerder gedaan, het is iets minder dan een uur.

Het was inmiddels t 2 uur, dus ik ben eerst naar min hotel gegaan om alles in mijn kamer te zetten, en om drie uur stonden we met zijn drieën klaar om naar boven te lopen. Het weer was iets opgeknapt, in elk geval geen regen meer, en de bewolking trok in de loop van de wandeling ook op.

Boven nog even rond gekeken, onder andere naar de 'Ledge' de Bungy site waar ik 12 jaar geleden vanaf ben gesprongen.

Toen naar de ziplines. Daar in een klim harnas gehesen, en een korte uitleg over de basis procedures voor het zippen. Voor diegenen die het niet weten: je zit in een klimharnas, waaraan een beugel met wieltjes zit die aan een stalen kabel hangt. Daarmee glij je via de kabel naar beneden. De totale groep was 8 man, plus twee begeleiders. We kregen ook wat uitleg over 'interessante' manieren om naar beneden te glijden (ondersteboven, bijvoorbeeld) en hoe je dat moet doen. Het was erg leuk, en om half acht stonden we weer beneden. Zomaar 3 uur verder...

Tijd voor het avondeten. Toen we terug de stad inliepen, liepen we prompt tegen Cathy en Bronwen aan, dus we zijn met het complete stel gaan eten, en daarna nog een ijsje halen bij Patagonia, de Fergburger van de ijsjes.

En toen was het echt afscheid nemen. Ik heb er enorm van genoten, het zijn een geweldige vier weken geweest. Er is nog zoveel meer te doen en te zien, maar toch ben ik ook wel blij weer naar huis te gaan.

Morgen om 8:20 vlieg ik naar Christchurch, en van daar naar Singapore en Amsterdam. Als het goed is ben ik dinsdag ochtend weer thuis.

Laatste groeten uit Nieuw Zeeland....

  • 19 Januari 2014 - 12:33

    On :

    Hoi Men

    Fijn dat je zo'n gezellige laatste dag in NZ had. Ik hoop dat je (nu) goed slaapt en dat je morgen een ontspannen , goede vlucht terug hebt.
    Veel liefs en tot ziens
    Heb genoten van al jullie gezellige reisverslagen!

  • 19 Januari 2014 - 16:46

    Ed:

    het is voorbij. nu nog een goede terugreis gewenst

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Menno Andriesse

Actief sinds 07 Dec. 2013
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 11821

Voorgaande reizen:

31 Juli 2019 - 19 Augustus 2019

Amerika 2019

06 December 2013 - 21 Januari 2014

Nieuw Zeeland 2013 (en 2014)

Landen bezocht: