Dag 5 Tui Trip - Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Menno Andriesse Jetske Woudstra - WaarBenJij.nu Dag 5 Tui Trip - Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Menno Andriesse Jetske Woudstra - WaarBenJij.nu

Dag 5 Tui Trip - Queenstown

Door: Menno

Blijf op de hoogte en volg Menno Andriesse

16 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Vandaag de vrije dag of de optionele hike naar de top van Bek Lomond. Niemand had gisteren interesse in de hike, dus vrij vandaag om iets anders te doen. Nooit een probleem in Queenstown...

Geen wekker gezet, omdat ik gisteren echt te moe was, toch nog rond half negen wakker geworden. Een blik naar buiten liet een sombere natte dag zien... Ik en Christina (de jongste onder ons) hadden gisteren het idee om te gaan parasailen of hangglider, maar dat liet het weer echt niet toe, het waaide ook nog behoorlijk.

Eerst maar eens rustig ontbijten. Tijdens het ontbijt kwamen Christina, Dina en Vyonne er ook bij, dus de helft van de groep was weer bij elkaar. Vyonne had een plan voor haar tijd in Queenstown en overtuigde ons om daar dan maar aan mee te doen, wel zo gezellig. Dus naar de conciërge van het hotel die de reserveringen voor ons maakte. We hadden tot half wee de tijd om nog wat anders te gaan doen, dus we zijn maar wat gaan shoppen. mooi t-shirt gevonden, onder andere.

Om half twee waren we bij het pick-up punt, en zijn we met de bus naar de juiste plek gebracht. Hilarische twee uur doorgebracht, en toen weer terug naar Queenstown.

Het was inmiddels half vijf, en we hadden nog niet geluncht, dus eerst naar Fergburger, waar je volgens iedereen de beste hamburger ter wereld kunt krijgen. Ik had de zaak al een paar keer gezien, en vroeg me al af waarom er elke keer zo'n gigantische rij stond. Ik heb horen vertellen dat de wachttijd kan oplopen tot twee uur... Gelukkig hoefden wij maar 15 minuten te wachten, en toen zijn we in het parkje bij het water de burgers gaan eten. Toegeven, ze zijn erg goed. Maar om er twee uur voor te wachten?

Toen terug naar het hotel om m'n natte t-shirt te drogen te hangen. Vyonne had nog een fles wijn liggen en Dina een paar Black Beers en ik had nog wat chips, dus op de binnenplaats wat zitten borrelen. Aan avondeten was nog niemand toe.

Rond zeven weer de stad in, Christina moest nog wat cadeautjes kopen, en voor de gezelligheid zijn we met z'n allen gegaan. We zijn geëindigd in Pog Mahones (Gaelic voor 'Kiss my Ass') de plaatselijke Irish Pub, voor een Guinness of twee, plus een rugmassage.

Uiteindelijk zonder nog te gaan avondeten (echt geen honger na die late burger) naar bed.

Oh, en als je wilt weten wat we 's Middags nu precies hebben uitgespookt dat m'n shirt nat werd, bekijk de foto's maar...


Slaap lekker.

  • 16 Januari 2014 - 14:52

    On:

    Gelukkig had je geen wereldberoemde burger gegeten voor de sprong!

  • 16 Januari 2014 - 18:56

    Jetske:

    Ik dacht dat je dit al een keer had gedaan en dat het eens maar nooit weer was. Zo zie je wat een harem met een man kan doen ;)

  • 16 Januari 2014 - 19:56

    Ed:

    blijft er nu nog iets "gevaarlijks" over om te doen om te doen over ? behalve dan een enkele reis Mars.
    gegroet, SUPERMAN

  • 16 Januari 2014 - 21:07

    Peter En Inge:

    Leuk zo'n sprong met een geslaagde dip. Je hebt in ieder geval je schonen droog gehouden.
    En die mooie massagedame heb je ook ingepakt in je tas???

  • 16 Januari 2014 - 21:24

    Menno:

    Het leuke was dat ze me vroegen hoe ver erin? Vanwege m'n lenzen zij ik tot m'n armen. Uiteindelijk bleef ik op arm lengte van het water. Toen ik in de boot lag de me van het elastiek afhaalde, kreeg ik het bericht: gemist. Wel je het nog een keer proberen? Ja hoor...

    Dus weer naar boven, en nu zeiden ze: 'we'll dunk you this time...' Ogen dicht als je bij het water komt. Lenzen... De tweede keer lukte het, zoals de foto's bewijzen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Menno Andriesse

Actief sinds 07 Dec. 2013
Verslag gelezen: 268
Totaal aantal bezoekers 11810

Voorgaande reizen:

31 Juli 2019 - 19 Augustus 2019

Amerika 2019

06 December 2013 - 21 Januari 2014

Nieuw Zeeland 2013 (en 2014)

Landen bezocht: