Dag 4 Tui Trip - Lake Wanaka - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Menno Andriesse Jetske Woudstra - WaarBenJij.nu Dag 4 Tui Trip - Lake Wanaka - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Menno Andriesse Jetske Woudstra - WaarBenJij.nu

Dag 4 Tui Trip - Lake Wanaka

Door: Menno

Blijf op de hoogte en volg Menno Andriesse

15 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Wanaka

Vanochtend rond half zeven wakker geworden. Weer. Nogal onrustige nacht, niet vanwege lawaai van andere mensen, gewoon niet zo lekker geslapen. nu maar opgestaan, aangezien we op tijd weer vertrekken.

Snel licht ontbijt, rijst crackers en muesli, en dan alles inpakken.

De volgende drie uur lopen we met de volle bepakking, niet het lichte deel van gister middag. Het is wel een makkelijke wandeling, wat stijgen en voornamelijk dalen, naar de plek langs de rivier waar we worden opgepikt door een Jetboot.

Onderweg weer wat riviertjes oversteken, maar het blijkt allemaal droog te kunnen als je wat zorgvuldig over stenen stapt. De schoenen zijn al verrassend droog, wat klam bij het aantrekken, maar daar merk je binnen 5 minuten niets meer van. Sommigen van ons banjeren zonder meer door de beekjes heen, maar ik probeer de schoenen zo droog mogelijk te houden.

Na drie uur lopen langs de vallei muur (eerst omhoog, daarna omlaag) komen we bij de rivier, precies op tijd om te worden opgepikt door de boot. Bonwhin ('schoonmoeder') is stomverbaasd dat het allemaal zo soepel gaat, dat had ze na gisteren niet verwacht.

Eenmaal terug bij de bus, snel in de fietskleding. we gaan naar Lake Wahea, en daar op de fiets om naar Lake Wanaka te fietsen. Het is prachtig, zelfs behoorlijk warm weer, dus dunne kleding en veel zonnebrand.

Een van de gidsen rijdt met ons mee, de ander volgt met de bus, en ontmoet ons op plekken tussendoor, voor het geval er iets is met een van de fietsen. Bonwhin rijdt met de bus mee. Prachtige tocht, en ik ben niet eens degene die eenzaam voorop fietst; de drie amerikaanse dames zijn allemaal erg sportief, en een van hen zelfs een fanatiek fietser, dus we blijven goed bij elkaar in de buurt. Eenmaal bij Lake Wanaka aangekomen, rijden we er een stuk lans naar het plaatsje met dezelfde naam. Ergens langs een strandje stoppen we even voor een water en foto stop, een voordat we het weten liggen er 4 van de zes in het meer... Heerlijk om af te koelen.

Daarna doorweekt (wel 5 minuten) door naar Wanaka voor een ijsje en, voor vier van ons, een ijskoud biertje.

we zijn inmiddels weer helemaal opgedroogd, dus zo de bus in en naar Queenstown, waar we een dagje voor onszelf hebben. Er was een optionele hike naar de top van Ben Lomond gepland, maar niemand heeft intresse...

Eenmaal in het hotel valt de groep een beetje uit elkaar, iedereen duikt zijn/haar kamer in, en doet z'n eigen ding, dus er was geen coördinatie voor het avondeten. Mijn prioriteiten waren een douche, de was, en avondeten, en toen een verslag voor jullie. tegen de tijd dat dat allemaal was geregeld, was ik totaal af, dus op tijd naar bed.

De volgende ochtend (vandaag) bij het ontbijt liepen we elkaar weer tegen het lijf, en gaan we weer gezamenlijk aan de slag.

• 16 Januari 2014 - 10:01

On:

Hoi Men
    Wat een spannende tochten. Wandelen, fietsen, vliegen en jetboten, toe maar.
    Fijn dat het weer goed is, geeft toch een extra dimensie en maakt dat natte voeten aangenaam zijn en een biertje (nog) beter smaakt.
    Gisteren is bij het versturen een deel van mijn antwoord weggevallen, hoe dat kan weet ik niet. Ik gebruikte mijn I phone. Niet belangrijk verder, maar het eindigde zo abrupt.
    Nu hopelijk heb je genoten van je rustdag en heb je alle indrukken een beetje kunnen 'verteren'.
    Tot hoors liefs

• 16 Januari 2014 - 12:13

Menno Andriesse & Jetske Woudstra:

Er zijn foto's...

• 16 Januari 2014 - 21:01

Peter En Inge:

Jee wat een bruine kop!!! En die grijns is er ook niet af te slaan. Volgens mij geniet je er erg van!! groot gelijk want over een week weet je niet beter meer.
    groetjes